צור קשר

*
*
*


תפישת החינוך

המטרה : ראש משפחה (איש או אישה) מתפקד התורם לקהילה .

מהישרדות למנהיגות
מהישרדות –עשייה למען עצמי ,למנהיגות – עשייה למען אחרים .

חלק מן החניכים המתחנכים בכפר באים ממציאות של שבר ומשבר הנובעים מגיל הנעורים המאופיין בבעיות זהות עצמית ,מהעלייה ארצה המלווה בניתוק מארץ המוצא ונופיה ניתוק מתרבות המוצא ומעבר לנופים אחרים וקודים תרבותיים שונים ,ומהניתוק מהמשפחה מעצם ההגעה ל"פנימיה" .
 המטרה שהגדרנו לעצמנו היא לאסוף את השברים ולהדביקם לכדי שלם אחד אשר יעבור במהלך שנותיו בכפר מהשוליים של החברה הישראלית לחוד החנית שלה .

הדרך להגשמת המטרה מושתת על תורה חינוכית סדורה , תכליתה לייצר לילדים קהילה חינוכית המקרינה סביבה של שלמות הורית אשר תייצר תחליף טוב עד כמה שניתן לסביבה ההורית שנשללה מהחניכים שלא מרצונם . לצורך כך יש למזער עד כמה שניתן את האלמנטים המוסדיים לייצר אינטראקציה של דיאלוג המאפשר לראות את האני שבאחר .

שבעת אבני היסוד של התורה החינוכית הם : עבר, עתיד , ארץ, שמיים, עולם המעמקים, תיקון עולם , תיקון הלב .

עבר : " אדם ללא עבר אין לו הווה וגם עתידו לוט בערפל "  (יגאל אלון) .

ע"פ התורה החינוכית של הכפר יש להשקיע בלימוד של כל תרבויות המוצא של החניכים ולגרום לכל חניך להכיר את תרבות המוצא שלו ואף להיות גאה בה. דבר זה נעשה ע"י תשומת לב רבה לקודים התרבותיים של כל קבוצה אתנית והתייחסות אליה בבניית התוכנית החינוכית בשגרה בעיצוב החדרים והמבנים בכפר, ואפילו בקביעת תפריט הארוחות בכפר.
   
נוסף על כך ישנם אירועים נוספים שנכנסו ללוח השנה בכפר דוגמת חג הסגד חג הכיסופים לציון של יהודי אתיופיה שהפך בימין אורד לחג של כולם.
התשעה במאי – יום בו צוין בארצות חבר העמים הניצחון של בנות הברית את הצבא הנאצי הפך ליום חג לכל בני הכפר בו מכירים ומוקירים את תרבותם של יוצאי חבמה"ע .

  עתיד :
יכולתם של חלק מחניכי הכפר לבנות לעצמם "תמונת עתיד" – ברורה, מוגבלת מטבע הדברים. התפישה החינוכית בכפר רואה ביצירת "סכימה ציפייתית" ובבניה של תמונת עתיד ברורה ובהירה לכל אחד מן החניכים והבוגרים יעד מרכזי.
לצורך כך נבנו בכפר לא מעט תוכניות, שזאת מטרתן.
בכפר יש מחלקת בוגרים המייצרת תכניות הכוון לתלמידים ומלווה את הבוגרים לאחר סיום הלימודים הרשמיים במהלך שירותם הצבאי ועד בכלל.
במסגרת זו זוכים בין השאר הבוגרים הלומדים באוניברסיטה למלגות מכובדות וחיילים זוכים לחבילות וביקור בסיום טקסים צבאיים שונים , חתונות של בוגרים נערכות בכפר ,ותמיכות שונות ומגוונות. כל זה נעשה לעיני החניכים בהווה שרואים ויודעים יהיה לי לאן לפנות גם בעתיד לא עוד" תשחה או תטבע " אלא תשחה ואנחנו איתך לאורך כל הדרך .

ארץ :  

" האדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו " (טשרניחובסקי)
הסביבה בה האדם גדל ומתחנך מעצבת את אישיותו ולכן מושם דגש על האסתטיקה, על הצמחייה ועל עיצוב מבני הציבור . אנשים יפים גדלים בסביבה יפה .
במונח ארץ כלולה גם אהבת הארץ על נופיה עברה ומורשתה , תכנית טיולים בשיטה של מעגלים מתרחבים מהכפר לרחבי ארץ ישראל כאשר גולת הכותרת היא : מסע אתגר , מסע מים אל ים, מסע בן שלושה ימים לרוחבה של הארץ מים הכנרת לימין אורד - מסע קשה ומפרך המסיר את המחיצות בין החניכים מהתרבויות השונות ומלמד אהבת הארץ דרך הרגליים .

מעמקים - שיר המעלות ממעמקים קראיתך ה' (תהילים) :

מעמקים – ההבנה והידיעה כי חלק גדול מן החניכים נושאים איתם לא פעם, מטענים רגשיים, - ללו יכולים להיות קשורים לטראומות או חוויות קשות מן העבר, למעברים בין תרבותיים, לא מעובדים, למשבר העלייה, או לעניינים אחרים. אולם בכל מקרה הם מעכבים לא פעם את יכולת הצמיחה של החניכים. עיסוק עקבי, ב-6 האלמנטים האחרים, כמו גם מערך טיפולי גדול ומקיף, הכולל בין היתר, צוות של עו"ס, טיפולים באומנות, במוסיקה, בדרמהה, ועוד ועוד, מבטיחים התייחסות מעמיקה לעולם המעמקים.

שמיים:
השמיים הם מקור לכוח ואמונה בערכים דתיים פלורליסטיים אשר על בסיסם מתחנכים החניכים  בכפר. ערכים כמו יחס של כבוד לעובדים זרים וחובה לעזור לפליטים מארצות שונות האכלת ציפורים ,צער בעלי חיים לצד שבת ותפילה .
השמיים הם מחויבות לערכי הנצח אשר מעבר לזמן . מקום חזק אליו כל חניך יכול לשלוח יד ולהיאחז בו ברגע של משבר במעבר אל התקווה.
השמיים הם  גם הגבול ליכולות של כל חניך וחניך לנצל את ההזדמנויות הניתנות לו

תיקון הלב :
העצמה ויחס אישי לכל חניך מימוש הפוטנציאל בתחום הלימודי והחברתי , גיבוש אישיות המסוגלת להתמודד עם אתגרי החיים מתוך דיאלוג מתמיד והצבת הגבולות תוך הקפדה מלאה על קבלה בלתי מותנית של כל חניך , בסביבה המקרינה שלמות הורית עד כמה שהדבר מתאפשר .

 


תיקון עולם :

הנקודה המשמעותית בה מרגיש החניך באופן מיידי את המעבר ממקבל לנותן היא במסגרת תכנית תיקון עולם אשר מגמתה לקיים – אורח חיים – של מחויבות, אחריות, ומעורבות קהילתית. במסגרת התכנית ניתן לראות התנדבויות אישיות וקבוצתיות של חניכי הכפר במקומות שונים .
התנדבויות בבתי אבות , בתי חולים , מפעלי הזנה וחסד תמיכה באנשים בעלי מוגבלויות כמו גם פעילויות תיקון עולם המתקיימות בכפר עצמו.
בית הספר נווה ישר – יגעת ומצאת תאמין :

בתוך הכפר נמצא בית ספר תיכון בו לומדים חניכי הכפר לימודים עיוניים ומקצועיים (חשמל ומדעים ) במסלולי בגרות . –. עם כח רצון,  הרבה יחס אישי , הוראה פרטנית והתמדה - תעודת הבגרות לא בשמיים .
בביה"ס קיים מרכז למידה הנותן מענה לחניכים שונים באמצעות לימוד פרטני וקבוצתי תוך התמודדות עם קשיי השפות השונות ולקויי למידה ובניית תכניות אישיות לתלמידים על בסיס כישוריהם .(למצטיינים ולמתקשים).

במתחם ביה"ס שני מרכזים נוספים :אשר מטרתם לייצר לחניכים הזדמנויות נוספות להתפתחות.
מרכז המדעים : מרכז בו נחשפים החניכים לעולם המדע ים המדויקים במעבדות ביולוגיה ,פיסיקה וכימיה במסגרת תכנית הלימודים השוטפת ובמסגרת חוגים שונים. : חוג רובטיקה ( שירון יכתוב שורה או שתיים )

מרכז המחשבים : מרכז הכולל כתות מחשב ואחזקת מערך המחשבים של הכפר החזקת אתר אינטרנט מחלקת גרפיקה – לעיצוב הזמנות ופלקטים ופרסומים חינוכיים שונים . מחלקה לתיעוד ועריכה של ארועי הכפר יצירת קליפים ותמיכה באירועים המתקיימים בכפר לאורך השנה.
קורסים מקצועיים בהם מוכשרים החניכים בבניית אתרי אינטרנט ובטכנאות מחשבים המקנים להם תעודה מקצועית .
תרבות הפנאי :   בית ג'וי - מרכז האומנויות  
במרכז הכפר שוכן בית ג'ואי – מרכז האומניות ממנו מנוהל מערך התמחויות ותחביבים שונים לילדי הכפר.
מערך החוגים ופעילויות ההעשרה נבנה על מנת להבטיח עולם ידע וחוויות רחב ומגוון ככל האפשר, כמו גם הזדמנות לצמיחה, להתבטאות, או להצטיינות, שלא במסגרת מסלול הלימודים או בית-הספר, או אפשרויות הפוגה איכותיות.
בין השאר כולל מערך זה:
אומנות : ציור ופיסול ,תכשיטנות , ומרכז לאומנות שימושית הנקרא "שפץ ביתך" בו יכול החניך לבנות לעצמו מדף או לעצב מראה או קישוט לחדרו וגם לתקן חלון שנשבר...
מוסיקה לימוד נגינה בכלים מכלים שונים ,גיטרה ,תופים, פסנתר
חבורת הזמר עם רקורד עשיר של הופעה בפני קהילות יהודיות בעולם והוצאת דיסקים